آموزش ترکیب اتاق خواب و پذیرایی در خانه های کوچک

تاريخ : 23 فروردین

آموزش ترکیب اتاق خواب و پذیرایی در خانه های کوچک را در این بخش از سایت گهر برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

آموزش ترکیب اتاق خواب و پذیرایی در خانه های کوچک, پورتال خبری فرهنگی گهر

یکی از معضلات زندگی در خانه های کوچک کمبود فضای خواب مستقل و تعریف شده است. حتی اگر خانه کوچک شما اتاق خوابی نیز داشته باشد، ممکن است از کمبود اتاق خواب مهمان رنج ببرید ویا اختصاص آن را به کاربردی دیگر مانند دفتر کار خانگی در الویت قرار داده باشید. این مطلب قصد دارد در مورد چگونگی گنجاندن فضای خواب در اتاق نشیمن راهکارها و ایده های جالبی را با شما در میان بگذارد.

پارتیشن های زیبا، جدا کننده فضاهای داخلی خانه شما
یکی از روش ها برای تعریف مکانی جدید مثلا یک فضای خواب در دل یک فضای دیگر مانند اتاق نشیمن استفاده از یک پارتیشن است. انواع پارتیشن ها هم به شکل دائمی و ثابت انتخاب و نصب می شوند و هم به شکل تاشو یا کشویی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین می توانند به صورت دائمی یا موقت نشیمن را از فضای خواب که دربردارنده یک تخت خواب است جدا کنند در حالی که دو قسمت را به معنای واقعی و صددرصد از هم جدا نکرده اند اما حریمی مناسب و کافی برای فضای خواب ایجاد می کند.

مبلمان دو منظوره، انتخابی مناسب برای فضاهای کوچک
امروزه مبلمان دو منظوره متعددی که به صورت بسیار مبتکرانه و هوشمندانه طراحی شده اند در بازار موجود هستند و هر یک به شکلی متنوع دو یا چند کاربرد کاملا متفاوت را با کیفیتی مفید و جالب ارائه می دهند. در میان این مبلمان چند منظوره قطعاتی که تخت خوابشو هستند خیلی مورد توجه قرار گرفته اند. برای مثال می توان از کمد یا کاناپه ها یا حتی میزهای تخت خوابشو نام برد. از این رو با استفاده از این قطعات در دکوراسیون اتاق نشیمن به راحتی این دو فضا را با هم ادغام می کنید. در طول روز از آن قطعات برای رفع نیاز دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده می نمایید و هنگام خواب با تبدیل آن ها به تخت خواب فضایی راحت برای خوابیدن تدارک می بینید.

سقف بلند، راه حلی مبتکرانه برای فضاهای کوچک
اگر در خانه کوچک تان سقفی بلند دارید در کنار استفاده از فضای زمینی به فضای هوایی اتاق نشیمن نیز فکر کنید و بگذارید این بلند بودن سقف به دردتان بخورد. برای این کار می توانید از عناصری همچون کتابخانه های ایستاده که سقف آن ها در حقیقت تخت خواب است استفاده کنید. در این صورت فضای زمینی اتاق نشیمن نیز برای فضای اتاق خواب اشغال نمی شود

استفاده از کنسول میز تلویزیون در فضاهای کوچک
برای جدا کردن فضای نشیمن از اتاق خواب می توانید از یک کنسول میز تلوزیون بین دو فضای نشیمن و خواب استفاده کنید. گروه طراحان ونوس معتقد اند که این کنسول های زیبا می توانند بر جذابیت فضای داخلی اتاق شما نیز بیافزایند و فضاهای اضافه تری را برای قرار دادن لوازم دکوری در اختیارتان قرار دهد

استفاده مناسب از دیوارها در فضاهای کوچک 
برای کاهش شلوغی و تراکم در دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن فضای خواب را در امتداد دیوار و در دل آن تعبیه کنید. اگر قسمت فرو رفته ای در دیوار دارید و عمقش به اندازه کافی هستید تخت خواب توکار در آن بگذارید تا شب ها از آن برای خوابیدن و هنگام روز به عنوان فضای نشیمن استفاده شود. اگر چنین قسمتی در دیوار وجود ندارد می توانید آن را با استفاده از کمدهای دیواری و نصب بر دیوار ایجاد کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي