آشنایی با پوست موز و کاربردهای آن

تاريخ : 20 خرداد

آشنایی با پوست موز و کاربردهای آن

موز یکی از میوه هایی است که دارای خواص زیادی است و مزه و طعم ان هم برای اغلب افراد دلنشین است. اما آیا از پوست موز و روشهای استفاده مفید از آن اطلاع دارید.

آشنایی با پوست موز و کاربردهای آن, پورتال خبری فرهنگی گهر

کاربردهای پوست موز

تنها کاری که با پوست موز انجام می دهیم انداختن آن داخل سطل آشغال است. اما پوست موز از نظافت کاری گرفته تا زیبایی کاربردهای فراوانی دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.

 

کاهش آکنه ها

پوست موز حاوی ویتامین C و ویتامین E، پتاسیم، آهن، زینک و منگنز است. این مواد مغذی پوست ملتهب را آرام می کنند و آکنه ها را کاهش می دهند. به علاوه پوست موز حاوی لوتئین و کاراتنوید است. ترکیبات محلول در چربی که با آکنه ها و التهاب ها مبارزه می کند.

 

پوست موز را روی پوست بمالید و بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه صورت را بشوئید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

 

کاهش چین و چروک ها

چین و چروک ها زمانی روی پوست ظاهر می شوند که پوست خاصیت ارتجاعی و سفتی خود را از دست می دهد. آنتی اکسیدان و ویتامین C موجود در موز چین و چروک ها را کم می کند.

پوست موز را روی صورت بمالید و بعد از نیم ساعت یا یک شبانه روز صورت را شسته و مرطوب کننده بزنید. این کار را ۳ بار در هفته تکرار کنید.

 

براق کردن نقره

پتاسیم موجود در پوست موز باعث براق شدن نقره جات می شود.

 

پوست موز را داخل مخلوط کن مخلوط کنید و نصف پیمانه آب به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری شکل شود. سپس خمیر به دست آمده را چند دقیقه روی نقره بمالید.

 

درآوردن تراشه ها

پوست موز سرشار از آنزیم هایی است که با قابلیت کششی خود اجسام خارجی را به سطح پوست می آورد.

 

یک عدد پوست موز رسیده را به قسمت آسیب دیده قرار دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. سپس پوست موز را برداشته و تراشه را از داخل پوست بیرون بیاورید.

 

استفاده در کود

استفاده از پوست موز در کود کلسیم، منیزیم، سولفور، سدیم، پتاسیم و فسفات بیشتری که به رشد گیاه کمک می کنند را به کود اضافه می کند.

 

پوست موز را خرد کنید و زیر گیاهی که می خواهید بارور شود خاک کنید سپس به گیاه آب بدهید.

 

سفید کننده دندان ها

پتاسیم موجود در پوست موز لکه هایی که در اثر خوردن چای، قهوه و یا برخی میوه ها روی دندان ظاهر می شود را از بین می برد.

 

بعد از این که دندان ها را مسواک زدید یک عدد پوست موز را ۲ دقیقه روی دندان ها بمالید. سپس دندان ها را بشوئید و دوباره این کار را در روز تکرار کنید.

 

درمان سر درد

قرار دادن پوست موز روی پیشانی یا پشت گردن به علت دارا بودن پتاسیم سردرد را کاهش می دهد.

 

پوست موز را ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

یکی از پوست ها را روی پیشانی و یکی دیگر پشت گردن قرار دهید و اجازه دهید پوست ها گرم شوند. این کار را می توانید چند مرتبه در روز تکرار کنید.

 

ترد کننده گوشت

برای مرطوب و ترد نگه داشتن گوشت مقداری پوست موز داخل تاوه بریزید. پوست موز برای گوشت مثل روکشی می ماند که مانع از بخار شدن رطوبت گوشت می شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي