آسیب های جدی صبحانه نخوردن

تاريخ : 20 تیر

در این قسمت از بخش سلامت و سبک زندگی پورتال گهر جزییات خبر  آسیب های جدی صبحانه نخوردن را در ادامه می خوانید

آسیب های جدی صبحانه نخوردن, پورتال خبری فرهنگی گهر

آسیب های جدی صبحانه نخوردن

در اینجا ۶ آسیب جدی ناشی از اجتناب از این وعده غذایی بیشتر معرفی شده است.
ابتلا به چاقی: تصور این که با صرف‌نظر کردن از این وعده، کالری کمتری دریافت کرده و زودتر لاغر می‌شوید؛ غلط است چون بنا به مطالعات، افرادی که قید صبحانه را می‌زنند بیشتر در معرض چاقی مفرط قرار می‌گیرند. مصرف مواد غذایی مناسب برای صبحانه مانع از تجمع انسولین می‌شود. این هورمون باعث می‌شود که سلول‌های چربی، اسیدهای چرب بیشتری ذخیره کند.

اختلال در عملکرد مغز: محققان دانشگاه مریلند مشاهده کردند کودکانی که صبحانه نمی‌خورند در مدرسه احساس خستگی بیشتری کرده و نمی‌توانند به درستی تمرکز داشته باشند. برعکس این قضیه هم وجود دارد به طوری که کودکانی که برای صبحانه بلغور جو دوسر مصرف می‌کنند حافظه کوتاه مدت قوی‌تری دارند.

کاهش جذب مواد مغذی: کسانی که طرفدار صبحانه هستند، کلسیم، فیبر، زینک (روی)، آهن و ویتامین‌های آ، ث و ب ۲ بیشتری دریافت می‌کنند. در غیر این صورت فرد خود را از تغذیه سالم محروم خواهد کرد.

بی نظمی قاعدگی: زنانی که به طور مرتب از صبحانه صرفنظر می‌کنند بیشتر در معرض بی نظمی‌های قاعدگی قرار می‌گیرند. به عقیده محققان این افراد علاوه بر سندرم پیش از قاعدگی از مشکل یبوست نیز رنج می‌برند.

احساس خستگی: صرفنظر کردن از اولین وعده غذایی باعث می‌شود که خیلی زود احساس خستگی و کج خلقی کنید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد بزرگسالانی که صبحانه کاملی مصرف می‌کنند خوش خلق تر و مثبت‌تر از افراد دیگر هستند.

احساس گرسنگی دائم: زمانیکه روز خود را بدون صبحانه آغاز می‌کنید معده شما سیگنال‌هایی به مغز فرستاده و اعلام خالی بودن می‌کند؛ در نتیجه از همان ابتدای روز حس گرسنگی در بدنتان شکل گرفته و باقی می‌ماند. صبحانه نخورها در واقع بیشتر در دام تغذیه ناسالم می افتند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي