آثار شگفت انگیز دید و بازدید اقوام ، فامیل و آشنایان

در این زمانه که هر کسی بدلیل مشکلات مالی به دنبال کارهای خود است کمتر کسی به فکر دیدار آشنایان است ، اما در ادامه از آثار جالب دید و بازدید می خوانید.

آثار دید و بازدید اقوام چیست؟

آثار شگفت انگیز دید و بازدید اقوام ، فامیل و آشنایان

دید و بازدید از اقوام و به خصوص صله رحم و پدر و مادر قطعا به روحیه افراد کمک خواهد کرد ، دیدار پدر و مادر رفتن جز وظایف هر فرزندی است چرا که نه تنها دینی ادا کرده ایم چرا که دید و بازدید از پدر و مادر آرامش روحی و وجدانی خاصی را به فرزند القا خواهد کرد.

همینطور دیدار با افرادی که تنها هستند و کسی را ندارند قطعا اجر اخروی برای شما خواهد داشت چرا که دل یک انسان را با دیدارتان شاد کرده اید.

دید و بازدید اقوام از نظر امام محمد باقر

 امام محمدباقر(علیه السلام) می فرماید: هر مؤمنی که از منزل خود بیرون آید که برادر مؤمن خود را زیارت کند و عارف به حق او باشد ، خدای تعالی در ازای هر قدمی ، حسنه ای برای او می نویسد ، و سیئه ی او را محو می کند ، و درجه اش را بلند می گرداند .

چون در خانه را بکوبد، درهای آسمان به رویش گشوده می شود؛ و چون با هم ملاقات کنند و مصافحه نمایند ، خداوند تعالی متوجه ایشان می گردد ، و به واسطه ایشان بر ملائکه مباهات می کند و می فرماید : به این دو بنده من نظر کنید که یکدیگر را زیارت نمودند و در راهِ من با هم دوستی کردند . بر من لازم است که بعد از این، ایشان را به آتش عذاب نکنم .

پس چون بازگردد ، به عدد نفس ها و قدم ها و سخن های او ، ملائکه وی را مشایعت می کنند ، و او را از شداید دنیا و عذاب آخرت محافظت می نماید ، تا مثل آن شب از سال آینده . پس اگر در اثنای آن سال بمیرد ، از حساب روز قیامت معاف می باشد .

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر گــهــر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه