X بستن تبليغات
مطالب پيشنهادي
loading...

آبرو ریزی در جشنواره فیلم فجر

تاريخ : ۱۶ بهمن
بازديد : 845

در چهارمین روز جشنواره‌ فیلم فجر که عنوان بین‌المللی به راستی بر تارک آن می‌درخشد، یک درک واقعی ایجاد شد از این پرسش که چرا ما ایرانی‌ها، معروف هستیم به آدم‌های خوش‌استقبال و بدبدرقه!؟

اگر جشنواره فیلم فجر را به جوانی تشبیه کنیم که ۳۲ سال از عمرش می‌گذرد، طبیعتا یکی از مهمترین آموخته‌های زندگی او، حفظ حرمت مهمان است؛ بویژه وقتی مهمان از کشوری غریب با زبانی ناآشنا باشد…

10 1353 آبرو ریزی در جشنواره فیلم فجر

تماشای تصویر خودروهای لوکس تشریفاتی که در جشنواره‌های جهانی مهمانان را به فرش قرمز می‌برند، آرزویی دست نیافتنی برای جشنواره فجر بوده؛ بویژه وقتی می‌شنویم مسئولان جشنواره برلین از روی مسئولیت‌پذیری و جهت احترام به مهمانان خود، برای جابه‌جایی آن‌ها با کمپانی BMW قرارداد منعقد می‌کند.

اما اینجا در کاخ جشنواره، مقامات جشنواره فیلم فجر به‌خاطر مشغولیت زیاد! مهمانان خارجی را فراموش می‌کنند؛ همان‌هایی که با ترفندهای مختلف پایشان به جشنواره کشیده شده، حالا در پایین برج میلاد باید مدت‌ها منتظر تاکسی باشند و با زبان بی‌زبانی، به مسئول آژانس بفهمانند که می‌خواهند از مکان‌های دیدنی تهران دیدن کنند.

مطلب پیشنهادی :   اعلام آرای مردمی روز سوم جشنواره فجر

چهره برافروخته «دبورا یانگ» – منتقد معروف هالیوود ریپورتر – در کیوسک آژانس برج میلاد که قصد داشت به هتل محل اقامتش برود، لحظه‌های پراسترس «ویرا لانگرووا» – از مقامات جشنواره کارلووی واری – که در ششمین سفرش به تهران سعی می‌کرد چند ساعت باقیمانده تا مراسم اختتامیه بین‌الملل را در یکی از موزه‌های تهران بگذراند، پس از نیم ساعت تحمل سرمای افزون محوطه برج میلاد، به لحظه‌ای ختم شد که خودروی تاکسی پراید رنگ رو رفته‌ای، چهار مهمان خارجی سرشناسجشنواره فیلم فجر را به زور در خود جای می‌دهد و همزمان، هریک را به اجبار به مسیری می‌برد!

شاید فشرده نشستن در پراید محصول داخل، لذتی منحصر به‌فرد و کمیاب دارد که حتی BMWهای جشنواره برلین هم به دست نمی‌دهند. مخصوصا که به‌عنوان مهمان خارجی جشنواره، مجبور باشید کرایه‌ی آن‌را هم خودتان پرداخت کنید.

 

منبع: ایسنا
(V 920 , 1 today)
loading…


آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي